Tutaj z pomocą przychodzi strona serwis www.ranks.nl/tools/spider.html.
Wystarczy wpisać adres strony www Twojej firmy a aplikacja sprawdzi jakie słowa kluczowe znajdują się na niej.

Aplikacja określa również punktowo ważność słów, uwzględniając częstotliwość i miejsca ich występowania.

Porównaj otrzymane wyniki z listą słów, którą utworzyłeś.

Ważna jest również ilość i jakość odwołań prowadzących do Twojej strony z innych serwisów www.

Używając strony www.opensiteexplorer.org można w szybki sposób sprawdzić ilość i jakość linków zewnętrznych prowadzących do Twojej witryny.

Warto również zwrócić uwagę na “anchor text”, czyli tekst, który jest skojarzony z linkiem. Poprawny anchor tekst zawierający różne słowa kluczowe działa na korzyść strony pozycjonowanej.

Bardzo ważnym elementem dla Google jest tytuł strony, czyli title tag.
Warto także zwrócić uwagę na znacznik Description. Znacznik ten jest również brany pod uwagę przez Google przy określaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Znaczniki title i description można sprawdzić bezpośrednio w źródle strony lub używając następującego narzędzia:
http://www.scrubtheweb.com/abs/meta-check.html

Artykuł ten zawiera jedynie podstawowe informacje odnośnie audytu strony pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO – Search Engine Optimization). Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnym audytem lub usługą optymalizacji zapraszamy do współpracy. Możesz też poznać etapy realizacji usługi SEO i sprawdzić jak działamy.